V četrtek, 30. septembra 2021, je v konferenčni dvorani Gasilskega doma Ruše, na Kidričevi ulici 3, potekala 17. redna seja Občinskega sveta Občine Ruše.
Na seji so bili obravnavani in sprejeti:
- Odstop Vojka Podrzavnika kot člana Krajevnega odbora Ruše in
- imenovanje Suzane Bandelj kot nadomestne članice Krajevnega odbora Ruše.
Občinski svet je obravnaval in sprejel:
- Osnutek lokalnega energetskega podnebnega koncepta Občine Ruše 2021 v predhodni obravnavi
Energetski zakon (Uradni list RS, št. 60/19 – uradno prečiščeno besedilo, 65/20, 158/20 – ZURE in 121/21 – ZSROVE) občinam nalaga obvezno izdelavo in sprejem lokalnega energetskega koncepta. Občina Ruše je svoj prvi lokalni energetski koncept (v nadaljevanju: »LEK«) sprejela pred desetimi leti, zato je dolžna pripraviti novega. LEK lokalne skupnosti oziroma občine pomeni dolgoročno načrtovanje razvoja občine na energetskem in z energijo povezanim okoljskim razvojem. Pomeni osnovo za postavitev in izvajanje ustrezne okoljske in energetske politike. Z LEK občina posodobi in celovito oceni možnosti ter predlaga rešitve pri načrtovanju strategije občinske energetske politike v prihodnje. S tem prispeva k dvigu energijske učinkovitosti vseh subjektov v občini in omogoči večji energijski in ekonomski izkoristek. LEK je dokument, ki občino in njene prebivalce usmerja k sistematskem oblikovanju in vzdrževanju baz podatkov o porabnikih in rabi energije, uvajanju ukrepov učinkovite rabe energije (UVE), poviševanju energijske učinkovitosti in uvajanju obnovljivih virov energije (OVE). Dolgoročno načrtovanje energetskega razvoja občine je ključni element gospodarskega razvoja občine in osnova za znižanje energijske odvisnosti ter vplivov na okolje. Trajnostna energijska politika zahteva celovit pristop, ki usklajeno obravnava in povezuje področje energetike, varstva okolja ter gospodarski in regionalni razvoj.
- Študijo upravičenosti podelitve koncesije za izvedbo projekta pogodbenega zagotavljanja prihrankov rabe energije z namenom energetske sanacije javnih objektov v lasti Občine Ruše, ki ga je izdelal ADESCO, d.o.o.
- Odlok o javno – zasebnem partnerstvu za izvedbo projekta pogodbenega zagotavljanja prihrankov rabe energije z namenom energetske sanacije javnih objektov v lasti Občine Ruše
V mesecu avgustu 2021 so bili izvedeni razširjeni energetski pregledi javnih objektov v občini Ruše in sicer za: Športni park Ruše – bazen, Občina Ruše – upravna stavba, Osnovna šola Janka Glazerja Ruše, Občina Ruše – režijski obrat (poslovni del), Srednja glasbena in baletna šola Maribor - DO Ruše, Policijska postaja Ruše, Športna dvorana Ruše, Zdravstveni dom dr. Adolfa Drolca Maribor - Zdravstvena postaja Ruše, Upravna enota Ruše, Kulturni dom Bistrica ob Dravi, Center za mlade (CEZAM) Ruše in Občina Ruše – režijski obrat (delavnice).
Ugotovljeno je bilo, da so ti javni objekti večinoma energetsko potratni zaradi neustreznega ovoja stavbe, stavbnega pohištva, izolacije ipd., energetske naprave pa so iztrošene in potrebne zamenjave. Stroški rabe energije in vzdrževanja tako iz leta v leto naraščajo tudi zaradi dotrajanosti ogrevalnih sistemov. Stavbe ne ustrezajo zahtevam Pravilnika o učinkoviti rabi energije v stavbah (v nadaljevanju: PURES). Zaradi vse višjih stroškov energije in energetsko neučinkovitih javnih objektov, se je občina odločila za celovito energetsko sanacijo obravnavanih javnih objektov, ki so v njeni lasti. Odlok predstavlja pravno podlago za izvedbo javnega razpisa za izbor koncesionarja, ki bo prevzel izvedbo gradbene, tehnološke in energetske sanacije objektov (izvedba ukrepov energetske sanacije) in obveznost pogodbenega zagotavljanja prihrankov rabe energije za objekte v lasti Občine Ruše.
- Odlok o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za del enote urejanja prostora (EUP) RU04 v naselju Smolnik
V Občini Ruše se je ob koncu leta 2019 s sprejemom sklepa pričelo s pripravo občinskega podrobnega prostorskega načrta, s katerim želi občina zagotoviti pogoje za stanovanjsko gradnjo, ureditev rekreacijskih površin in gradnjo prostorov za druženje občanov v nižinskem (severnem) delu naselja Smolnik, med državno cesto, železniško progo in lokalno cesto Ruše-Smolnik-Šumik. S sprejemom OPPN občina zasleduje cilje prostorskega razvoja, v skladu s katerim se poselitev usmerja v neizkoriščena stavbna zemljišča v naseljih.
- Odlok o ustanovitvi Javnega zavoda Športni park Ruše v prvi obravnavi
Zgodovina ustanovitve Javnega zavoda Centra za mlade Ruše (v nadaljevanju: CEZAM) sega v leto 2001. Namen ustanovitve zavoda je bil izvajanje dejavnosti za mlade in z mladimi, predvsem področje kulturnega ustvarjanja in pospeševanja športne dejavnosti, kasneje tudi upravljanja z bazenskim kompleksom in športnimi površinami.
Težnja ustanovitelja po nadgrajevanju obstoječe dejavnosti zavoda in vzpostavitvi novih dejavnostih je privedla do ugotovitve, da se je v CEZAMu v zadnjih letih tako pospešeno razvila dejavnost športa, da je ta postala njegova glavna dejavnost. V tem smislu se je ustanovitelj odločil, da CEZAMu ne bo dodajal novih dejavnosti, ampak bo zanje ustanovil nov zavod. Tako je bil v letu 2020 ustanovljen nov javni zavod – Zavod RAST, katerega glavna dejavnost je področje socialnih zadev ter spremljajočih dejavnosti - medgeneracijskega druženja, kulture in mladine, ki jih novi zavod delno nasledi od CEZAMa. Ob tem ostaja dosedanja statusna oblika CEZAMa enaka, dodatno se nadgradi področje športa, ki postane njegova glavna dejavnost ter vzpostavi področje turizma in podjetništva, ki je bilo do sedaj v zavodu še nerazvito področje. S sprejetim odlokom ne bo prišlo do dodatnih finančnih obremenitev za proračun Občine Ruše, saj je financiranje zavoda že urejeno v veljavnem proračunu občine. Pričakuje se, da bo zaradi prenosa nekaterih dejavnosti na Zavod RAST, finančna obremenitev nekoliko nižja kot do sedaj.
- Sklep o potrditvi dokumenta identifikacije investicijskega projekta (DIIP) za investicijo »Izvedba pogodbenega zagotavljanja prihrankov rabe energije z namenom energetske sanacije javnih objektov v lasti Občine Ruše«.
Stavbe in njeni uporabniki so odgovorni za velik del proizvedenih vseh emisij CO2 na svetu, zato so eden od temeljev za vzpostavitev trajnostnega energetskega razvoja. Financiranje investicij na področju učinkovite energetske sanacije in upravljanja javnih objektov je kljub pomembnosti področja dokaj zapostavljeno zaradi primanjkovanja finančnih sredstev. Občina Ruše se zaveda omenjenega in je pričela s procesom sanacije javnih objektov v njeni lasti. V mesecu juniju 2021 je podpisala Pogodbo za strokovno svetovanje in pripravo dokumentacije v projektu javno-zasebnega partnerstva za energetsko sanacijo javnih objektov v lasti Občine Ruše. V juliju in avgustu so bili izdelani razširjeni energetski pregledi (v nadaljevanju: REP) za 11 objektov, ki so podlaga za izdelavo investicijske dokumentacije DIIP in sicer za naslednje objekte: Športni park Ruše - bazen, Dom kulture Bistrica ob Dravi, Občina Ruše - upravna stavba, OŠ Janka Glazerja Ruše, Občina Ruše - režijski obrat Poslovni del, Center interesnih dejavnosti - glasbena šola, Center za mlade CEZAM Ruše, Policijska postaja Ruše, Zdravstvena postaja Ruše, Upravna enota Ruše in Občina Ruše - režijski obrat – delavnice.
Glavni razlog za izvedbo investicijskega projekta oz. obravnavanih investicijskih in organizacijskih ukrepov v 11 objektih v lasti Občine Ruše je zmanjšanje porabe energije in s tem posledično stroškov energije, zagotovitev učinkovite rabe energije in zmanjšanje obremenitve okolja z emisijami TGP. Razlog za izvedbo obravnavanih investicijskih in organizacijskih ukrepov je slabo stanje obravnavanih objektov oziroma pripadajočih energetskih sistemov, odsotnost ustreznega energetskega upravljanja, posledično njegova energetska neučinkovitost ter visoki stroški energije in vzdrževanja ter upravljanja predmetnih energetskih sistemov. Prav tako obstoječe stanje ne zagotavlja optimalnih delovnih in bivalnih pogojev.
- Soglasje k Finančnemu načrtu in Programu dela Javnega zavoda CEZAM za leto 2021
Skladno s 16. členom Odloka o ustanovitvi Javnega zavoda Center za mlade Ruše (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 12/13, 57/15 in 54/20) mora javni zavod od ustanovitelja pridobiti soglasje k Programu dela, kadrovskemu in finančnemu načrtu. Javni zavod Center za mlade Ruše (v nadaljevanju CEZAM) je skladno z izhodišči občine pripravil Program dela, kadrovski in finančni načrt za leto 2021, vendar ga Občinski svet Občine Ruše na 16. redni seji, dne 5. julija 2021 ni potrdil oz. izdal soglasja.
CEZAM je na pobudo svetnikov Program dela, kadrovski in finančni načrt dopolnil, in sicer tako, da je dodatno obrazložil potek reorganizacije CEZAM in spremenil sestavo članov Sveta zavoda CEZAM. Finančnega in kadrovskega načrta CEZAM ni spreminjal, saj je ta v skladu s sprejetim proračunom za leto 2021. Občinska uprava je posredovani dokument pregledala in ugotovila, da je Program dela, kadrovski in finančni načrt za leto 2021 pripravljen v skladu z izhodišči občine.
- Soglasje k ceni socialno varstvene storitve pomoč družini na domu v Občini Ruše
Pomoč na domu je namenjena pretežno starejšim osebam, ki živijo na svojem domu, vendar se zaradi bolezni ali drugih težav povezanih s starostjo ne morejo več v celoti oskrbovati ali negovati sami, niti tega v zadostnem obsegu ne zmorejo njihovi svojci ali bližnji. S pomočjo na domu se nadomesti potrebo po institucionalnem varstvu ter se tako posamezniku omogoči, da lahko čim dlje ostane v domačem okolju. Pomoč na domu in njen obseg se prilagodi potrebam posameznega upravičenca.
Občinski svet Občine Ruše je na svoji 10. redni seji, dne 18. junija 2020 podal soglasje k ceni, in sicer: cena ob delavnikih 18,36 evra/uro – prispevek uporabnika 8,66 evra in ob nedeljah in praznikih 22,03 evra/uro – prispevek uporabnika 10,49 evra. Zaradi sprememb na področju plač in drugih stroškov dela ter drugih ukrepov v javnem sektorju za leto 2021 je bilo potrebno uskladiti ceno pomoči na domu. Izvajalec pomoči na domu je pripravil predlog nove cene, ki znaša: cena ob delavnikih 18,72 evra/uro – kar znaša 2 % povišanje in cena ob nedeljah in praznikih 22,18 evra/uro – kar znaša 0,68% povišanje. Z uveljavitvijo nove cene se poviša tudi subvencija občine, kar na letni ravni znaša približno 1.500,00 evrov ob predpostavki, da občina sofinancira storitev v višini 50 %.
- Sklep o določitvi cen programov javnega vrtca v Občini Ruše
Področje predšolske vzgoje sodi med temeljne naloge občine. Obveznosti in pristojnosti občine, potrebne za izvajanje in financiranje predšolske vzgoje ureja področni Zakon o vrtcih. Navedeni zakon določa, da se predšolska vzgoja financira iz javnih sredstev, sredstev ustanovitelja, plačil staršev, donacij in drugih virov. Osnova za plačilo staršev in sredstva ustanovitelja je cena programa, ki vsebuje stroške vzgoje, varstva in prehrane. Ceno programa in morebitne ugodnosti znižanja plačila vrtca določi pristojni organ občine ustanoviteljice.
Sprejeti sklep pomeni uskladitev cen programov z višino dejanskih stroškov. Zvišane cene vrtca bremenijo deloma občinski proračun in deloma starše. Od 1. oktobra 2021 cene programov v javnem vrtcu v Občini Ruše znašajo mesečno na otroka za prvo starostno obdobje 516,79 evra in za drugo starostno obdobje 399,66 evra.
Staršem otrok, s stalnim prebivališčem na območju Občine Ruše, se plačilo za otroke vpisane v vrtca v Rušah, določeno z odločbo pristojnega centra za socialno delo, dodatno zniža, in sicer: za 18 % staršem, katerih otroci so vključeni v programe prvega starostnega obdobja in za 10% staršem, katerih otroci so vključeni v programe drugega starostnega obdobja. Starši, ki imajo v vrtec hkrati vključena dva otroka, so plačila za mlajšega otroka oproščeni. Starši so oproščeni plačila za vrtec tudi za tretjega in vsakega nadaljnjega otroka iz iste družine, ne glede na to, ali je v vrtec vključen hkrati s svojim sorojencem. Plačilo staršev za vrtec v višini znižanega plačila vrtcem zagotavlja državni proračun.
- Kodeks ravnanja izvoljenih in imenovanih predstavnikov Občine Ruše
Skupnost občin Slovenije, katere članica je tudi Občina Ruše, je že v januarju 2015 poslala občinam članicam predlog Kodeksa ravnanja izvoljenih predstavnikov na lokalni ravni s priporočilom, da ga sprejmejo novoizvoljeni občinski sveti. Na sejah OSOR v letu 2020 in 2021 je bilo večkrat posebej izpostavljeno etično obnašanje svetnikov, zato je namen, da se s tem kodeksom določijo standardi obnašanja, ki se pričakujejo od izvoljenih in imenovanih predstavnikov pri opravljanju njihovih dolžnosti, in seznaniti občane s standardi obnašanja, ki jih imajo pravico pričakovati od svojih izvoljenih predstavnikov.
Občinski svet je obravnaval in ni sprejel:
- Imenovanja Danila Lešnika kot člana – predstavnika uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti v Svet zavoda RAST za mandatno dobo 2021 -2025;