S 1. januarjem 2022 je Javni zavod Športni park Ruše (v nadaljevanju: ŠPR) objavil nov cenik koriščenja bazena in wellnessa. Veliko občank in občanov, uporabnic in uporabnikov storitev ŠPR se je z ogorčenjem nad zvišanjem cen obrnilo na vodstvo Občine Ruše. Na to temo je Občina Ruše prejela tudi nemalo novinarskih vprašanj. Zato s tem sporočilom za javnost želimo občankam in občanom odgovoriti na vsaj nekaj vprašanj, ki jih postavljajo.
Občino Ruše o nameri zvišanja cen storitev ŠPR ni seznanil niti direktor ŠPR niti predstavniki ustanovitelja v Svetu zavoda ŠPR. Temo je direktor ŠPR le obrobno omenil na sestanku v sredini decembra lani, z navedbo, da je v savnah gneča in da bodo razmislili o prevetritvi cen. Namere o dvigu cen ostale ponudbe direktor ŠPR ni izpostavljal, niti ni predstavil višine cen.
ŠPR deluje kot javni zavod, ki ga je ustanovila Občina Ruše v javnem interesu z namenom dostopnejših športno rekreativnih storitev za občanke in občane. Občina Ruše zato financira delovanje ŠPR, vlaga v infrastrukturo ŠPR in med drugim plačuje tudi obratovalne stroške ŠPR, ki so se v zadnjem obdobju minorno povišali. Zato je takšen dvig cen še toliko bolj neutemeljen in neupravičen, saj cene storitev ŠPR ne bi smele biti tržno naravnane.
Glede na zgoraj navedeno, bi bilo pričakovano, da direktor ŠPR, ki ga imenuje in razrešuje Občinski svet Občine Ruše in ne županja, pred tako pomembno odločitvijo, kot je zvišanje cen storitev, seznani vodstvo občine in občinski svet. Enako se bi pričakovalo od predstavnikov ustanovitelja v svetu zavoda.
Cenik storitev na podlagi Odloka o ustanovitvi ŠPR namreč sprejema svet zavoda na predlog direktorja. Svet zavoda ŠPR sestavlja pet članov. Enega predstavnika delavcev izvolijo delavci zavoda, tri predstavnike imenuje ustanovitelj (Občinski svet Občine Ruše na predlog Komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja) in enega predstavnika imenuje županja oziroma župan.
Vodstvo Občine Ruše je 5. januarja 2022, zaradi številnih ogorčenj občank in občanov nad povišanjem cen bazena in wellnessa ter zgoraj navedenih dejstev in okoliščin, javno pozvalo direktorja ŠPR k predložitvi novega cenika ter obrazložitvi povišanja cen, ki ga je sprejel Svet zavoda ŠPR. Vendar argumentirane obrazložitve doslej nismo prejeli.
V Občini Ruše smo pripravili primerjavo cen vstopnine v bazen v sorodnih športno rekreativnih zavodih večjih mest v Sloveniji, kjer je standard prebivalcev nekoliko višji. Ugotovljeno je bilo, da so cene za sorodne storitve precej nižje. Primerjavo si lahko ogledate v tej tabeli:
Ocenjujemo, da bi dvig cen bil lahko utemeljen, če bi ŠPR sam plačeval obratovalne stroške ali če bi se pri dvigu cen na primer zasledovalo povprečno zvišanje cen v letu 2021, ki je za storitve znašalo 1,5 %, za cene blaga 6,7 % in za cene življenjskih potrebščin 4,9 %. Cene vstopnic bazena in wellnessa v ŠPR pa so se zvišale za bistveno več in so tudi dvakrat višje od cen storitev sorodnih zavodov.
Vodstvo občine je z vsakim direktorjem javnega zavoda pripravljeno voditi konstruktiven dialog z namenom iskanja skupnih rešitev, ki bodo v interesu izboljšanja kvalitete bivanja občank in občanov občine.
Izpostavljamo tudi, da javni poziv direktorju ŠPR k predložitvi novega cenika ter obrazložitvi povišanja cen storitev ŠPR, v ničemer ni povezan s predlogom vodstva Občine Ruše za izvajanje dejavnosti turizma na Trgu vstaje 3 v Rušah, kot želi direktor ŠPR to javnosti predstaviti. Javni poziv je le posledica ogorčenja občank in občanov nad neargumentiranim zvišanjem cen storitev ŠPR.
Vodstvo Občine Ruše si bo še naprej prizadevalo, da bo Javni zavod Športni park Ruše deloval v korist občank in občanov.